گروه «مشق عشق» در جشنواره بین‌المللی «بين‌‌النهرين» هلند به اجرای موسيقی ایرانی پرداخت

گروه موسيقی «مشق عشق» ایران به سرپرستی و خوانندگی «كوروش تيمورزاده» در پنجمین دوره جشنواره بين‌المللی فرهنگی «بين‌ النهرين» هلند حضور يافت و آواي دلنشين سازهای ايران در شهر لاهه طنين‌انداز شد.

به گزارش موکریان آنلاین، مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره بين‌المللی فرهنگی «بين‌ النهرين» Mesopotamië Festival با دبیری «محمد الأمین الکرخی» Mohammad Amin شاعر عراقى مقیم هلند با اجرای گروه موسيقی «مشق عشق» کرمانشاه و با ترنم آسمانی آواهای ايرانی و كُردی همراه بود، که ضمن استقبال شركت كنندگان از این رویداد هنری؛ مورد استقبال مطبوعات و رسانه‌های گروهی کشور هلند نیز قرار گرفت.
گروه موسيقی «مشق عشق» كرمانشاه به سرپرستی و خوانندگی «كوروش تيمورزاده» به نمايندگی از کشور ايران، در جشنواره بين‌المللی بين‌النهرين در كنار گروه‌هاى موسيقى از کشورهای هلند و سوريه حضوری بسيار پربار و موفق داشت.
در نخستین روز پنجمین جشنواره بين‌المللی فرهنگی «بين‌ النهرين»، سید «علی صالحی» شاعر سرشناس ایرانی اشعار خود را به صورت آنلاین برای حاضران در سالن «لاك‌تياتر» قرائت کرد که مورد استقبال قرار گرفت. ترجمه این اشعار به صورت همزمان، بر عهده «برونو ميرسيه» شاعر سرشناس سوئیسی بر عهده داشت. در دومین روز نیز؛ دو شاعر دیگر ایرانی به نام‌های «محبوبه افشاری» و «محبوبه ابراهیمی» با ترجمه همزمان «برونو ميرسيه» اشعار خود را به صورت آنلاین قرائت کردند.
در این رویداد معتبر فرهنگی شاعرانی از کشورهای فرانسه، هلند، تونس، لبنان، سوریه، مصر، سوئد، اروگوئه، ایران و … اشعار خود را قرائت کردند.
در روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی بین‌النهرین، ‏نمایشگاه آثار ‌نقاشی «نیما خدایار» هنرمند ایرانی نیز بر پا شد.
شهر لاهه در کشور هلند، در روزهای ۴ و ۵ تیر ماه جاری (۲۵ و ۲۶ ژوئن ۲۰۲۲) به مدت دو روز، شاهد فعالیت‌های پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی بین‌النهرین (ميزوپوتاميا) بود که بسیاری از رویدادهای مهم فرهنگی را شامل می‌شد که در آن فرهنگ‌هاى خاورميانه و آمريكاى لاتين و اروپایی‌ها را گرد هم آورد. این رویداد معتبر فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری این شهر و همچنین مؤسسه‌های Het Nederlands Letterenfonds، Stichting CultuurSchakel و Prins Bernhard Cultuurfonds برگزار شد.
«محمد الأمین الکرخی» مدیر و مؤسسس جشنواره بين‌المللی فرهنگی «بين‌ النهرين» گفت: این جشنواره که با حمایت بنیاد «لاك‌تياتر» Laaktheater با هدف تمرکز بر گفت‌گوی بین فرهنگ‌های هلندی و دیگر فرهنگ‌های جهان و با یاد و بزرگداشت شاعر بزرگ و سرشناس «مظفر النواب» برگزار شد، که متأسفانه حدود دو ماه پیش، به درود حیات گفتند.