پیام تشکر و قدردانی «انجمن مردم نهاد آوای زیرک» از مردم موکریان و کمک‌های حامیان و همیاران و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر و موسیقی کوردی

پیام تشکر انجمن مردم نهاد آوای زیرک از مردم هنردوست منطقه موکریان.

مطرب عشق عجب ساز و نوایی دارد / نقش هر پرده که زد راه به جایی دارد

موکریان آنلاین | سپاس «پروردگار یکتای هنرآفرین» را که در پنجمین سال فعالیت «انجمن مردم نهاد فرهنگی، هنری و ادبی آوای زیرک» توفیق برگزاری آئین بزرگداشت مقام هنری استاد «عثمان محمدی‌» (مامۆستا عوسمانه سوور) نوازنده برجسته و مطرح نرمه‌نای (نایه) موسیقی نواحی را به ما اعطا نمود؛ همایشی که به پاس شش دهه هنرنمایی خلاق و ماندگار این هنرمند وارسته و بااخلاق و نوازنده بزرگ موسیقی و همچنین تجلیل از ۶۵ سال خدمات عاشقانه این هنرمند فرزانه به هنر نجیب موسیقی مقامی و فولکلوریک کوردی با حضور اساتید سرشناس موسیقی و قدوم مبارک مردم هنردوست بوکان و اهالی شریف موکریان برگزار شد.

این همایش بزرگداشت با هدف حفظ و ثبت و گسترش فرهنگ و هنر اصیل و فاخر موسیقی ایرانی و همچنین ارتقای نگرش هنری نسل جوان از طریق شناخت آثار اساتید معاصر منطقه موکریان و تأثیر گرفتن از نمونه‌ها و الگوهای موجود در هنر موسیقی کوردی به همت «انجمن مردم نهاد فرهنگی و هنری آوای زیرک» و خانواده بزرگ موسیقی منطقه بوکان، با همکاری فرمانداری شهرستان بوکان به همت جامعه قدرشناس بوکان و مردم هنردوست منطقه موکریان و با پشتیبانی و حمایت‌های جمعی از پیشران‌های اقتصادی بخش خصوصی، کارآفرینان و نهادهای مرتبط در راستای ترویج مسئولیت اجتماعی و نیز با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در دی ماه ۱۴۰۲ در بوکان برگزار شد.

برای ارج گذاشتن بر خدمات پرارزش بزرگان فرهنگ و هنر و موسیقی معاصر، چه آن‌ها که به دلیل حوزه کاری خود شناخته‌تر هستند و چه آن‌ها که جز در حوزه‌های تخصصی خودشان، ممکن است کم‌تر شناخته شده باشند، اما ارزش بزرگی در زمینه‌های فرهنگی و هنری داشته‌اند، بر اساس اهداف و برنامه‌ریزی‌های جامعی که در این راستا تعریف و تعیین گردیده است، «انجمن مردم نهاد آوای زیرک» با افتخار اعلام می‌نماید که امسال برگزاری همایش بزرگداشت و نکوداشت چندین هنرمند سرشناس موسیقی موکریان به فهرست هنرمندان، اضافه گردیده و تعداد این هنرمندان فرهیخته به ده نفر افزایش یافته و به یاری خداوند بخشنده و مهربان، برنامه‌هایمان را به صورت بسیار گسترده‌تری در شهرهای منطقه ادامه خواهیم داد.

آنچه توانسته‌ایم، لطف خدا بوده است. امید که همچون آئین بزرگداشت مقام هنری استاد «عثمان محمدی‌» حضور منظم و فعال شما عزیزان موجب برگزاری باشکوه‌تر این همایش‌ها و گامی در جهت حفظ و ارتقای فرهنگ اصیل این مرز و بوم باشد. امیدواریم این خدمات کوچک ما پاسخی شایسته این نام‌های بزرگ باشد.

حامیان هنر، خیرین فرهنگی، همیاران و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر که بر «انجمن مردم نهاد آوای زیرک» منت گذاشتند و در این همایش، با ما دلسوزانه همکاری و همراهی کردند؛ مهندس آزاد عبدالکریمی آذر مدیرعامل شرکت توسعه تجارت الکترونیک پوپک، مهندس جمال‌الدین طه مدیرعامل جامعه کوردهای مقیم مرکز، دکتر حسن نوره مدیریت داروخانه شبانه‌روزی نوره، درمانگاه رازی و کلینیک شیراز، مهندس مسعود عبداله‌پوری، مهندس بابان کریمی مدیریت شرکت فراز بتن، مهندس قادری مدیریت فولاد بتن، مهندس شمس برهان مدیریت صدرا بتن، حاج کمال خبیر مدیریت شرکت پخش محصولات غذایی خبیر، مدیریت شرکت پخش روغن موتور خان بابازاده، منصور حاجی حسن مدیریت مجموعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای یاران، مهندس رشید میرحسامی شهردار سابق شهرهای بوکان و سقز، دکتر ابراهیم فتاحیان رئیس انجمن تأسیسات‌های گاز مایع ایران و معاون توسعه شرکت بوتان گاز کشور، مدیریت داروخانه دکتر احمدی، مرکز سنگ‌شکن دکتر مرسل آقاولی، کریم نویدی مدیریت فروشگاه موسیقی نویدی، حاج محمد آزادی مدیریت کارخانه آرد ماه منیر، رسول پورکریم مدیریت شعب رستوران‌ها و غذای آماده رسول، مدیریت تهیه غذای آماده سرآشپز، علی جاذبی مدیریت فروشگاه کتابسرای آزادی، تابلوسازی ناصر، شیرینی مادر، کیک و شیرینی مارکو، نوشت افزار دانشجو.

از همه سروران گرامی، همیاران عزیز و هنردوستان ارجمندی که با پیوستن به این حرکت مهم فرهنگی و هنری، امکان برگزاری و تداوم کارهای ما را فراهم کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنیم. مدیریت و اعضای «انجمن مردم نهاد آوای زیرک» به عنوان یک نهاد غیر تجاری، مدنی، فرهنگی، هنری و بین رشته‌ای، تشکر عمیق خود را از این همراهی که ثمره‌ای به باور ما خوب داشته است، ابراز می‌کنند. با سپاس و تشکر از همه دوستان فرهنگ‌دوست و همیاری همیشگی شما خوبان که تنها ضامن ادامه پروژه‌ها و بهبود شکلی کارهای انجمن است، زیرا بدون چشم‌انداز توسعه نمی‌توان کارهای فرهنگی را ادامه داد. به امید روزهای بهتر، أن شاء الله که همواره منشأ کارهای بزرگ و ماندگار باشید.