واکنش دکتر عثمانی به سخنان نماینده تبریز

موکریان آنلاین | بدنبال حرف‌های نسنجیده میرتاج نماینده مردم تبریز در مجلس، دکتر محمدقسیم عثمانی نماینده منتخب مردم بوکان در مجلس دوازدهم به شدت به این سخنان واکنش نشان داد.

برادر بزرگوارم جناب آقاى ميرتاج الدينی

در شرايطى كه هنوز شادى و شيرينی حضور مردم در پاى صندوق‌هاى رأى، پا برجاست و در سخت‌ترين شرايط، مردم افتخارى بزرگ براى كشور خلق نمودند، سخنان جناب‌عالى نه تنها در شأن يک روحانى با تجربه و مسئول نبود بلكه حتى دور از شأن يک فرد معمول و عادى است.
جناب آقای ميرتاج الدينی عزيز؛ اينجا ايران است و متعلق به همه ايرانيان و هيچ كس حق ندارد خود را صاحب خانه و ديگری را مهمان بخواند. هيچكس حق ندارد خود را شهروند درجه يك و ديگران را شهروند درجه دو تلقى كند.

صحبت‌هاى شما كه رنگ و بوى تفرقه می‌دهد، بيشتر شبيه اظهارات عوامل رژيم صهيونيستی است كه اتحاد مردم ما را بر نمی‌تابند و همواره بدنبال تفرقه‌افكنی هستند.
يكبار از خودتان بپرسيد كه بيان چنين مطالب بی‌اساس و نادرستی، چه سودی برای كشور و حتى شخص شما دارد؟

يک عضو كم دانش شورا اگر چنين حرف خبطی هم بر زبان براند خيلى اهميت ندارد اما شما كه چندين دوره نماينده مجلس و حتى مدتى معاون آقاى احمدى‌نژاد بوده‌ايد، بايد خيلی عاقلانه‌تر، پخته‌تر و مستندتر صحبت كنيد و نبايد به خود اجازه دهيد براى نيل به هدف نادرست خود، از هر وسيله نامشروعى استفاده كنيد.

ايران عزيز ما سال‌هاست از اين رفتارها و گفتارهاى نسنجيده متضرر شده است. بياييد از عقل و منطق براى سرفرازى ايران و رفع مشكلات مردم نجيب كشورمان استفاده كنيم كه اگر به عقل و منطق بی‌توجه باشيم، هم به خود خيانت كرده‌ايم و هم به كشور عزيزمان و ملت شريف‌مان.

شما با اين رفتارها و گفتارها، بدنبال تجزيه‌طلبى ذهنى و فكرى مردم از نظام هستيد و از نظر بنده جرم و ظلم بزرگی را مرتكب شده‌ايد كه اميدوارم به مسير عقلانيت رجوع فرموده و از اين خطاى مسبوق به سابقه خود عذرخواهى كنيد.

جناب مير تاج‌الدينى عزيز؛ بياييد تنوع قومى و مذهبى ايران را به عنوان يک واقعيت و باور بپذيريم تا از آن به عنوان يک فرصت بی‌بديل براى استحكام و پيشرفت كشور استفاده نماييم نه اينكه با اين نگرش نادرست جنابعالى، اين فرصت استثنايی را به يک تهديد تبديل كنيم.

البته ذكاوت مردم فهيم ما در حدی است كه اينگونه اظهارات بى بنيان نمي تواند ذره اي از وحدت و انسجام مردم استان بكاهد و حتى باعث هوشياری بيشتر مردم داناى استان ما خواهد شد.