نمایشگاه مجموعه عکس‌های فیلم کوتاه «دآبر» به کارگردانی «سعید نجاتی» افتتاح می‌شود

منصور جهانی ـ نمایشگاه مجموعه عکس‌های فیلم کوتاه «دآبر» به کارگردانی «سعید نجاتی» از نگاه دوربین «مهدیه غلامحسینی» در ساعت ۱۵ تا ۱۷ روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه جاری با حضور عکاسان، سینماگران و علاقه‌مندان به عکاسی و سینما افتتاح می‌شود.

موکریان آنلاین | فیلم کوتاه «دآبر» Dabur به کارگردانی «سعید نجاتی»، فیلم‌ساز و فارغ‌التحصیل کارشناسی تدوین و کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه سوره تهران است که برنده سیمرغ بلورین سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر شده بود؛ تاکنون در بیش از پانزده جشنواره بین‌المللی حضور داشتته و پنج جایزه دریافت کرده است.
این نمایشگاه، شامل ۲۰ قطعه عکس در سایز ۴۰ در ۷۰ و ۱۸ قطعه عکس ۱۶ در ۲۰ از مجموعه عکس‌های صحنه و پشت صحنه فیلم کوتاه «دآبر» است که تا ۱۰ دی ‌ماه ۱۴۰۱ در انجمن سینمای جوانان قم؛ واقع در بلوار امین، کوچه شماره ۲۱، پلاک ۵ و طبقه دوم پذیرای علاقمندان به هنرهای عکاسی و سینما است.
«مهدیه غلامحسینی» نیز تهیه‌کننده، مدرس انجمن سینمای جوانان و دانشگاه، عکاس و فیلمنامه‌نویس سینما است که به عنوان عکاس در این فیلم کوتاه حضور داشته است.
این نمایشگاه، همراه با رونمایی از چاپ دوم کتاب «رقصیدن با خاک» که شرحی بر سینمای «ابوالفضل جلیلی» از منظر نئوفرمالیسم است که «سعید نجاتی» با همکاری «علیرضا رواده» آن را به رشته تحریر در آورده‌اند.
فیلم کوتاه «دآبر» به تهیه‌کنندگی مشترک «مهدیه غلامحسینی» و «امیر الوندی»، محصول مشترک «نجات‌فیلم» ایران و «پارادوکس پروداکشن» ترکیه و پخش‌کنندگی «درگاه فیلم ایران» به مدیریت «علی‌محمد اقبالدار» است.
فیلم کوتاه داستانی «دآبر» که جایزه ویژه هیئت داوران از سی و ششمین دوره جشنواره بین المللی «فیلم کوتاه تهران» و جایزه سیمرغ بلورین بهترین «فیلم کوتاه فجر» را کسب کرده است؛ در آخرین حضور بین‌المللی خود، جایزه بیست و چهارمین دوره جشنواره‌ بین‌المللی و ورودی گویا Soria International Short Film Fest تحت حمایت «آکادمی جوایز گویا» در کشور اسپانیا را از آن خود کرد.