تحلیلگر سیاسی عرب سوری مطرح کرد؛

دوران اقتدار اردوغان به پایان رسیده است

تحلیلگر سیاسی سوری گفت: احتمال حمله مجدد ترکیه به شمال سوریه وجود دارد اما وضعیت بد اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی، اردوغان و ترکیه را از حمله جدید منصرف کرده است.

موکریان آنلاین؛ لورنس الشعیر تحلیلگر سیاسی و روزنامه‌نگار عرب سوری در گفت‌وگو با کُردپرس درخصوص فروکش کردن تهدیدات رسانه‌ای ترکیه برای حمله نظامی جدید به شمال سوریه، گفت:تهدیدات ترکیه کاهش یافته چون که دولت در داخل با بحران شدید سیاسی و اقتصادی بسر می‌برد و همچنین تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است.

وی ادامه داد:بطور قطع نمی‌توانیم این را بگوییم که ترکیه از تصمیم خود برای حمله منصرف شده است اما شاید ترکیه تغییری در سیاستش داده باشد و بیشتر به سمت جنگ رسانه‌ای و ناامن‌سازی شهرها از طریق اقدامات جاسوسی و بمب‌گذاری و توطئه برای برهم زدن نظم عمومی روی آورده باشد.

وی افزود:قدرت ترکیه فروکش کرده و اقتصاد این کشور فروپاشیده است و بهای لیر در برابر دلار بشکل چشمگیری کاهش یافته و از سوی دیگر احزاب مختلف و مردم تبدیل به مخالفان جدی دولت اردوغان شده‌اند.

وی تصریح کرد:کشورهای دیگر نیز امروز مخالف سیاست‌های اردوغان هستند.ترکیه از طریق جریان تندرو اسلامگرایی منطقه غرب و اروپا را تهدید می‌کرد اما امروز خود در شرایط بد سیاسی بسر می برد‌.

این کارشناس سیاسی ساکن در قامیشلو اظهار کرد:ترکیه می‌خواهد به سطح اول خاورمیانه برسد اما اقداماتش منجر به شکست سیاست‌هایش در منطقه شده است، لذا با این وضعیت باید گفت که اردوغان قادر به ماجراجویی جدیدی نیست.