برخورد قاطع شهردار بوکان با تخلفات پیمانکار تابلوهای تبلیغاتی‌

درآمد میلیاردی پیمانکار بدون یک ریال سود برای شهرداری | نصف تابلوها به برنامه‌های فرهنگی و هنری بوکان اختصاص می‌یاید

به دنبال انتشار خبری مبنی بر تخلفات چند ساله یکی از پیمانکارهای تبلیغات محیطی شهرداری بوکان، شهردار بلافاصله به موضوع ورود مستقیم پیدا کرده و با این پیمانکار قانون‌شکن و متخلف قاطعانه برخورد کرد.

به گزارش موکریان آنلاین از مکریان بوکان آنلاین؛ به دنبال انتشار خبری مبنی بر تخلفات چند ساله یکی از پیمانکارهای تبلیغات محیطی شهرداری بوکان، شهردار بلافاصله به موضوع ورود مستقیم پیدا کرده و با این پیمانکار قانون‌شکن و متخلف قاطعانه برخورد کرد.

مهندس میرحسامی اعلام کرد: در این قرارداد نصف تعداد کل تابلوهایی که سهم قانونی شهرداری بوده و از ابتدا در اختیار این پیمانکار بوده‌ و آن‌ها را اجاره می‌داد، از او تحویل گرفته‌ شده و به‌ زودی برای حمایت از برنامه‌های فاخر فرهنگی، هنری، اسلامی و ارتقای فرهنگ شهروندی در شهرستان بوکان آماده خواهند شد و بدون دریافت هیچ گونه هزینه‌ای به جامعه هنرمندان عزیز اختصاص می‌یابند.

این پیمانکار با توجه به عدم نظارت صحیح مسئولان مربوطه شهرداری در طول سال‌های اخیر بدون پرداخت حتی یک ریال به شهرداری بوکان از تمام تابلوها برای تبلیغات محیطی جهت کسب منافع شخصی و درآمدزایی هنگفت خود سوء استفاده می‌کرد و ماهانه تابلوها را در مقابل دریافت مبالغ سنگین اجاره می‌دهد.

شرایط قرارداد این پیمانکار که از شاهکارهای دوره گذشته شورای شهر بوکان و به ویژه اعضای موسوم به یاوران انتخاب سالم؟! و شهردار برکنار شده بوکان است، البته از آنجایی قابل تأمل و سؤال برانگیر می‌باشد که مدت قرارداد ۸سال است و حتی یک ریال هم درآمدزایی برای شهرداری و شورای اسلامی شهر بوکان ندارد.

کمیسیون سرمایه‌گذاری باید توضیح دهند که چه ضرورتی داشته در بلوار کُردستان و مکان‌هایی که پر از انواع تابلوهای تبلیغاتی ایستاده و بیلبوردهای بزرگ است، باز هم یک سری تابلوی دیگر اضافه شده و بر روی زمین نصب شوند!

این تابلوهای لایت باکس دست و پاگیر، جدای از ایجاد مشکلات برای رفت و آمد روزانه مردم، همواره مانعی ثابت برای عابران پیاده و ایجاد آلودگی‌های بصری بیشتر در مهم‌ترین خیابان اصلی بوکان به وجود آورده‌اند و حتی به پیاده‌رو هم رحم نکردند.

این در حالی است که پیاده‌روهای بلوار کُردستان به شدت کمبود فضاها برای مبلمان شهری و نصب المان‌های فرهنگی و ایجاد طرح زیباسازی دارد، اما متأسفانه شهردار سابق و شورای شهر پیشین در اقدامی عجیب و سؤال برانگیز، صرفا برای تأمین منافع یک شخص نورچشمی مسئولان، زیر بار این قرارداد ترکمانچای رفتند که هیچ گونه نوجیهی ندارد و تاکنون درآمدی هم برای این شهرداری نداشته است.

از آنجایی نام ترکمانچای بر این قرارداد عجیب گذاشته شده است که با یک حساب سرانگشتی این طرح در زمان بلند مدت ٨ ساله درآمد چند میلیارد تومانی برای این شخص معلوم‌الحال دارد و اما در مقابل برای شهرداری بوکان صفر ریال درآمد دارد!خداقوت به شهردار و شورای سابق و این پیمانکار!

⚠️ مگه داریم مگه می‌شه!پیدا کنید پرتقال فروش را!😎

نکته جالب‌تر این که این پیمانکار که از دوستان نماینده سابق بوکان و نیز از همراهان همیشگی مسئولان سابق بوکان بوده، در این دوره هم از یاران نزدیک و مشاور انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی و مسئول رسانه‌ای تیم روابط عمومی این نماینده است!

بعد از این حرکت قابل تحسین شهردار باتجربه بوکان، این پیمانکار که دارای کانال خبری در بوکان است، با هدف اعمال فشار همچون روال گذشته خود در یک هجمه خبری، شهرداری و شورای شهر را به باد انتقاد گرفته است😳 اما تاکنون این دو نهاد زیر بار حرف زور و این نوع فرصت‌طلبی‌ برای کسب منافع اشخاص نرفته‌اند.