حضور مستند بلند «کودکی عماد» در جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب» روتردام در کشور هلند

فیلم مستند بلند «کودکی عماد» به کارگردانی «زه‌هاوی سنجاوی» و به مدیرتولیدی «عباس غزالی» در جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب» روتردام در کشور هلند روی پرده می‌رود.

موکریان آنلاین | فیلم مستند بلند «مندالی عماد» (کودکی عماد) Imad’s Childhood به کارگردانی «زه‌هاوی سنجاوی» Zahavi Sanjavi فیلمساز کُرد اقلیم کردستان و مقیم کشور سوئد، به مدیرتولیدی «عباس غزالی» و با تهیه‌کنندگی تلویزیون svt سوئد، تلویزیون جهانی «روداو» Rudaw و انستیتوی فیلم سوئد؛ با محوریت تأثیرات جنایات داعش بر کودکان معصوم برجای مانده از جنگ، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود در بخش «رقابتی مستند» در جشنواره بین‌المللی فیلم عرب در شهر روتردام در کشور هلند روی پرده می‌رود.

«مندالی عماد» با حضور «زه‌هاوی سنجاوی» کارگردان و «عباس غزالی» مدیرتولید این فیلم مستند بلند ۷۷ دقیقه‌ای در ساعت ۱۶ امروز جمعه ۱۷ شهریور ماه جاری (۸ سپتامبر ۲۰۲۳) در این رویداد سینمایی به نمایش در می‌آید.

«کودکی عماد» که در مدت ۱۳ ماه فیلمبرداری شده است؛ داستان کودک ۵ ساله کُرد ایزدی به نام عماد را روایت می‌کند که به مدت دو سال و نیم به همراه خانواده‌اش، اسیر داعش بودند و بعد از آزادی به دلیل تأثیرات افکار و پرورش این گروه تروریستی، توان این را ندارد که مثل کودکان همسن و سال خود زندگی عادی داشته باشد و در تعامل با خانواده و اطرافیانش خشونت به خرج می‌دهد.

تلاش‌های روانشناسانه و به زندگی عادی برگشتن عماد؛ پروسه سخت، نفس‌گیر و طولانی مدتی است که توسط یک دختر خانم روانشناس صبور و همچنین مادربزرگ این کودک بی‌گناه انجام می‌گیرد.

این اثر مستند، در بیش از ده‌ها جشنواره‌ مختلف بین‌المللی در سطح جهان روی پرده رفته و جایزه اصلی «فیلم‌هایی که اهمیت دارند» در هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «زاگرب‌داکس» در کشور کرواسی، جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم «دوکاویو» DocAviv و … را دریافت کرده است.

جشنواره فیلم عرب روتردام از شهر بندری روتردام به یک جشنواره بین‌المللی سالانه تبدیل شد که به فیلم‌های منطقه خاورمیانه MENA و همچنین فعالیت‌های مرتبط با آن اختصاص دارد و به یک مکان هنری برای ایجاد فضای امن برای گفت‌وگوهای آزاد در مورد هنر، حقوق بشر، رهایی و آزادی سیاسی اختصاص یافته است.

جشنواره بین‌المللی فیلم «عرب» روتردام به مدیریت هنری «رُش عبدالفتاح» Rosh Abdelfatah و با حضور فیلم‌هایی از کارگردانان کشورهای مختلف خاورمیانه، در بخش‌های مختلف رقابتی از جمله؛ بخش مسابقه «فیلم‌های بلند سینمایی»، بخش مسابقه «فیلم‌های مستند»، بخش مسابقه «فیلم‌های کوتاه»، کارگاه‌های تخصصی، نشست «تصویر زنان در سینمای عرب» و … در روزهای ۱۴ تا ۱۹ شهریور ماه جاری (۵ تا ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۳) در شهر روتردام در کشور هلند برگزار می‌شود.