استانداری آذربایجان‌غربی از سازمان‌های مردم نهاد فعال و برتر آذربایجان‌غربی تقدیر نمود؛

تقدیر از انجمن مردم نهاد ”آوای زیرک“ به عنوان سمن برتر حوزه فرهنگ و هنر آذربایجان غربی

موکریان آنلاین | صبح روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ همایش روز ملی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی برگزار شد. در این همایش از طرح‌های نهضت ملی مشارکت اجتماعی رونمایی و از مراکز برتر سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های استان تجلیل شد. […]

موکریان آنلاین | صبح روز دوشنبه ۲۹ مرداد ماه ۱۴۰۳ همایش روز ملی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این همایش از طرح‌های نهضت ملی مشارکت اجتماعی رونمایی و از مراکز برتر سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های استان تجلیل شد.

در پایان این همایش از سازمان مردم نهاد ”آوای زیرک“ که در حوزه تخصصی فرهنگ، هنر و موسیقی فعالیت دارد به عنوان انجمن برتر استان تقدیر به عمل آمد.

انجمن آوای زیرک در چند سال گذشته به خوبی در حوزه موسیقی فولکلوریک فعالیت داشته است و قدم‌های تاثیرگذار و ماندگاری را در این حوزه فراموش شده برای موسیقی کوردی برداشته است.

انجمن مردم‌نهاد #آوای_زیرک به دبیری و مدیر مسئولی دکتر #ابراهیم_عثمانی (دکتری مدیریت رسانه و فعال فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و رسانه‌ای)، مدیریت هنری و دبیر اجرایی #منوچهر_جهانی (روزنامه‌نگار و خبرنگار باسابقه حوزه‌های فرهنگ و هنر، پژوهشگر موسیقی نواحی کُردستان، عضو #خانه_موسیقی_ایران) بر اساس سامانه ثبت و صدور اعتبارنامه فعالیت تخصصی سازمان‌های مردم نهاد جوانان یک سازمان مردم‌نهاد (NGO) ثبت شده است که در تاریخ ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۷ با شماره مجوز ۱۳۹۷۰۲۲۲۱۱۱۱۰۹/۱۹۹۷ وزارت ورزش و جوانان در ایران و مرکز اصلی فعالیت در استان #آذربایجان_غربی (دفتر مرکزی شهرستان #بوکان) بنیان‌گذاری شده‌ و #پروانە_فعالیت رسمی دریافت کردە است.

محورها و موضوع فعالیت انجمن مردم نهاد «آوای زیرک»؛ #فرهنگی، #هنری، #ادبی، #موسیقی #محلی و #سنتی می‌باشد که با هدف کلی؛ معرفی ریشه‌ها و مفاهیم موسیقی نواحی و سنتی به نسل #جوان تلاش می‌نماید. این انجمن مردم نهاد با اهداف عملیاتی؛ شناسایی و بهبود وضعیت موجود و ساماندهی برنامه‌ها، مطالعه وضعیت موجود و #جایگاه #موسیقی #سنتی در جوامع امروزی و در بین جوانان، انتشار #نشریه الکترونیکی هنر موسیقی و ارائه گزارش عملکرد و آگاه‌سازی مخاطبان، برگزاری #کارگاه‌ و نشست‌های #تخصصی، برگزاری مسترکلاس‌های موسیقی، برگزاری #کنسرت‌های موسیقی، مستندسازی #فیلم زندگی‌نامه بزرگان و موسیقیدانان محلی جهت آگاه‌سازی جوانان، گردآوری و تدوین مجموعه‌های مستند دربارۀ مسائل فرهنگی، هنری و اجتماعی، برگزاری #جشن‌های مناسبتی برای ایام سال، برگزاری مراسم همایش بزرگداشت و نکوداشت به منظور گرامی‌داشت بزرگان و مستعدان عرصه فرهنگ و هنر، انجام #تحقیق و #پژوهش در موضوعات مرتبط با موسیقی نواحی و سنتی، اجرای طرح‌های پژوهشی، فرهنگی و هنری، همکاری در برپایی #جشنواره‌ و نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و همچنین مشارکت در برگزاری #همایش‌ و سمینارهای تخصصی با ارائه خدمات فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند.