نیچیروان بارزانی:

انجام‌دادن انتخابات اقلیم کردستان به شیوه‌ای آرام و متمدنانه موفقیت بزرگی است

موکریان آنلاین | «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، بعد از پایان فرایند اخذ رأی‌ ششمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم کردستان و اعلام نتایج آن در پیامی اعلام کرد: مردم عزیز، احزاب و گروه‌های محترم سیاسی کردستان، به بهانه اتمام فرایند اخذ رأی‌ و برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمان اقلیم کردستان، به گرمی به تمام مردم […]

موکریان آنلاین | «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق، بعد از پایان فرایند اخذ رأی‌ ششمین دوره انتخابات پارلمان اقلیم کردستان و اعلام نتایج آن در پیامی اعلام کرد: مردم عزیز، احزاب و گروه‌های محترم سیاسی کردستان، به بهانه اتمام فرایند اخذ رأی‌ و برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمان اقلیم کردستان، به گرمی به تمام مردم اقلیم کردستان تبریک می‌گویم. انتخابات و پروسه رأی‌‌دادن، گام نهادن به مرحله مهمی جهت تقویت روند دموکراسی مردم کردستان بود. همکاری همگان برای برگزاری موفقیت‌آمیز و بدون مشکل این فرایند، مایه افتخار و قدردانی است. در این موفقیت؛ مردم کردستان، برنده هستند.

در ادامه این پیام رئیس اقلیم کردستان آمده است: انتخابات، نوشدن روایت بنیادنهادن سازمان‌های اقلیم کردستان و آزادی بیان، نظر و آرایتان برای انتخاب نماینده‌های خود در پارلمان بود. آنچه که در میان رقابت صلح‌آمیز و همچنین میزان مشارکت حداکثری هموطنان در تبلیغات و مرحله رأی‌‌گیری مشاهده شد، این را اثبات می‌کند که مردم کردستان؛ در تقویت و برقراری پایه‌های دموکراسی و همچنین حقوق خود برای تصمیم‌گیری در وضعیت و همچنین آینده خود جدی است و این نشانه‌دهنده پویایی و پیشرفت هر چه بیشتر فرهنگ و دموکراسی مردم کردستان است.

در بخش دیگری از پیام بارزانی آمده است: از هموطنان کردستان، همچنین تلاش و کوشش نیروهای امنیتی و نظامی، کمیساریای عالی مستقل انتخابات، حکومت عراق و سازمان‌های مربوطه، «یونامی» سازمان ملل متحد در عراق و نیز تمام گروه‌ها و کسانی که در برگزاری این دوره از انتخابات مشارکت داشتند؛ تشکر و قدردانی می‌کنم. پایبندی و همکاری همه شما، کلید این موفقیت بود. دستمریزاد می‌گوییم و قدردان این کار ارزشمندتان هستیم.
در ادامه این پیام رئیس اقلیم کردستان آمده است: انجام‌دادن انتخابات به شیوه‌ای آرام و متمدنانه، موفقیت بزرگی است که جهان با احترام به آن می‌نگرد، ولی آنچه که این موفقیت را کامل می‌کند و مردم کردستان با نگرانی منتظر آن هستند، این است که بعد از تأیید نتایج؛ احزاب و گروه‌های سیاسی در اسرع وقت، نسبت به تشکیل حکومت اقدام کنند.

در بخش پایانی این پیام «نیچیروان بارزانی» آمده است: حکومتی که بتواند ثبات و آرامش پایدار و همچنین اقتصاد قوی را فراهم کند و به حقوق مردم اهمیت بیشتری بدهد، ضرورتی اساسی در پیش‌روی مقطع حساس کنونی و بنیادنهادن آینده مشترکمان است، که این مهم با مشارکت، تفاهم، همدلی و همکاری همه احزاب و گروه‌های سیاسی فراهم می‌شود.
سلام و درود به جان و روح پاک شهیدان، برای همه آرزو موفقیت دارم.
نیچیروان بارزانی
رئیس اقلیم کردستان
۲۰۲۴/۱۰/۲۱