هیئت فوتبال استان به‌دنبال ایجاد حاشیه در مهاباد | برای توسعه فوتبال مهاباد چکار کرده‌اید؟

متاسفانه مسئولان ضعیف فوتبال استان برای ماندن در صندلی‌های لرزان خودشان به هر طریقی شده است سعی در انتصاب یاران و نزدیکان خودشان در هیئت فوتبال شهرستان‌ها دارند تا هر بار در انتخابات مجمع بتوانند دوباره رای بیاورند!

موکریان آنلاین | ابراهیم عثمانی؛ در ماه‌های اخیر با ایجاد تغییر در راس مدیریت ورزش مهاباد و عوض شدن رئیس هیئت فوتبال این شهرستان حواشی زیادی برای فوتبال تازه به قدرت رسیده مهاباد به‌وجود آمد.

بعد از عوض کردن رئیس هیئت فوتبال مهاباد توسط اداره ورزش و جوانان در تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۴۰۳، هیئت فوتبال استان آذربایجان غربی این تغییرات را به مثابه دخالت در امر فوتبال تلقی کرد و شروع به نامه‌نگاری کرد و روز ۳۱ تیرماه یک روز بعد از تغییر رئیس هیئت با ارسال نامه‌ای به اداره کل ورزش و جوانان استان فوتبال این شهر ریشه‌دار را تعلیق نمود.

پس از تعلیق فوتبال مهاباد، این بار با وساطت و میانجیگری حاج حسن عباسی فرماندار مهاباد، دوباره هیئت فوتبال استان یک روز بعد از نامه به مهاباد، نامه زد و نوشت که با پیگیری‌های شخص فرماندار، هیئت فوتبال با برگزاری مسابقات تیم‌های لیگ برتر و دسته یکم آن شهرستان در مسابقات استانی با قبول کلیه مسئولیت‌های بعدی توسط آن فرمانداری محترم و با نظارت هیئت فوتبال استان تا تعیین تکلیف نهایی موافقت می‌گردد‌.

حال یک سوال پیش می‌آید که آیا عزل و نسب توسط اداره ورزش و جوانان مهاباد با میانجیگری فرماندار مهاباد برای ادامه کار هیئت فوتبال چه فرقی دارد، دخالت، دخالت است دیگر!

متاسفانه مسئولان ضعیف فوتبال استان برای ماندن در صندلی‌های لرزان خودشان به هر طریقی شده است سعی در انتصاب یاران و نزدیکان خودشان در هیئت فوتبال شهرستان‌ها دارند تا هر بار در انتخابات مجمع بتوانند دوباره رای بیاورند!

سود استفاده‌ای که اعضای هیئت فوتبال استان از بندهای اساسنامه هیئت فوتبال می‌کنند این است که دولت نباید در فوتبال دخالت داشته باشد و‌ عزل و نصب روسا در اختیار هیئت فوتبال استان است؛ حال چندین سوال پیش می‌آید؛ در مجمع فوتبال چه کسانی رای می‌دهند؟ همین اعضای هیئت‌ها! چه کسانی باز هم در انتخابات رای می‌آورند؟ همین اعضاء کنونی!

هیئت فوتبال زمانی می‌تواند مدعی عدم دخالت مسئولین شود که خود آن تشکیلات از نظر زیرساخت ورزشی و منابع مالی مستقل باشد! ولی در هیچ جای ایران هیچ هیئت فوتبالی مستقل نیست و حتی یک دکه‌ی آب معدنی فروشی هم در فضاهای ورزشی ندارد! پس آقایان مدعی؛ شماها که نه یک متر فضای ورزشی دارید نه ورزشگاه و زمین تمرین دارید نه دفتر مستقل دارید و نه هیچ زیرساخت دیگری پس این همه ادعایی که دارید چیست! اگر همین دولتی که شماها به آن حساس هستید و ادارات ورزشی نبودند؛ عملا هیئت‌ها بیشتر چیزی روی کاغذ بودند.

یک سوال اساسی که پیش می‌آید باتوجه به اینکه رسالت اصلی هیئت‌های ورزشی توسعه ورزش است؛ تاکنون هیئت فوتبال استان از منابع مالی که در اختیار داشته چند ریال برای مهاباد هزینه کرده است و یا اینکه چه زیرساخت‌هایی برای این ورزش در شهرستان ایجاد کرده است.

و نکته آخر اینکه لازم است که سردار ملکانی رئیس هیئت فوتبال استان اختیارات دبیر خود را کم کنید چراکه نامه‌های ارسالی دبیر هیئت استان برای مهاباد و اداره کل یکدیگر را نقض کرده‌اند و عملا خود شما دخالت مسئولان دولتی در فوتبال را تایید کرده‌اید.